Záleží na denní době a rozpoložení dítěte?

18. listopad 2009 | 11.51 |

Tak si dáme zase trošku teorie, co říkáte?Fakta,může být? Děkuji Kubulekubikule a upozorňuji, že možnost se ptát, připomínat a podobně, je zde stále, můžete psát buďto mailem, nebo do návštěvní knihy. Na PD by to sice bylo k tématu, ale jak tam těch komentářů přibývá, nestíhám číst podrobně všechny, tak aby Vaše dotazy nezapadly v dějinných hlubinách, pište radši rovnou mně :). A teď, jdeme na to...Kubulakubikula se mě ptala v článku , jak je to s tím, kdy jsem výbavná a naopak...

Nikdy dřív jsem nad tím nepřemýšlela, ale postupem času jsem si udělala jakýs takýs obrázek, takže Vás dnes seznámím s tím, jak to se mnou vlastně je.

Když jsme cvičily s paní Čermákovou poslední den v Chlumu 09, byla jsem oslabená tou jednodenní chřipkou, nebo co to bylo. Jarmila si tehdy v první pozici pochvalovala, jak jsem výbavná, že to jde. Bylo mi ze začátku špatně, neměla jsem sílu, kdybych jí náhodou chtěla fyzicky říct "ne" :), a trošku jsem se bála, aby mi po cvičení nebylo ještě hůř-a,světe div se, bolest hlavy ustala! Fungovalo to pak už normálně, jak jsme u mě zvyklí. Když mě bolí hlava, tak to funguje snad ještě lépe. protože i to je indikace Vojtovky...

Tolik tedy o kondici, ale nemusím snad říkat, že když mám teplotu, horečku nebo něco, že to moc nepřeháníme, pokud vůbec cvičíme. Ale pozor, paní Klemová jednou říkala, že Vojtovka je dobrá, když Vás tedy bolí hlava, nebo, když jste zahlenění-a že já často, s těmi svými 6měsíčními plícemi-, zejména prsní zóna mi hodně pomohla.

Denní doby?

Nemůžu si pomoci, ale když by mě na stůl dali ráno, moc bych z toho nejásala :). Ne, ráno na mě nefunguje nic, pokud jsem rozespalá. Osobně doporučuji jít na stůl až 15-20 minut po probuzení, protože reakce na Vojtu se někdy-velmi často-odvíjí od momentálního duševního rozpoložení. Nejsem si tak úplně jistá, že by vám děti, ať už jsou jakéhokoli věku, poděkovaly, kdybyste je hned honili na vojťák, jakmile se vzbudí. Já si, když vstanu, musím vzpomenout, jak se vlastně jde, natož pak, aby mě někdo okamžitě nutil: "Stůj rovně a srovnej pánev."Ne, prosím, to nedělejte,aspoň 20 minut počkejte :).

Nejvíce výbavná jsem tak okolo 11. hodiny dopolední. Je to zvláštní, ale je to tak. Možná tím, že jsem asi tak nejčerstvější-ne, nevstávám v deset :). Co bych vám doporučila- necvičte s námi, když jsme po jídle, není to extra příjemné. Navíc potom člověku spíš vyhládne, a než mít dvojí oběd, raději 1 pořádný :), ne? Obecně se to nedoporučuje-ze zjevných důvodů.

Bavím se s každým, vyjma paní Klemové, která mě dostane vždycky-jen v těch 11hodin a potom hodně pozdě večer. Nezdá se to, ale až tehdy, kdy mám všechno hotové a jsem v klidu, co se povinností týče, dovedu dobře reagovat. A pak tedy kolem 22.hodiny, kdy už se vše ukládá k spánku, tam Vojta také funguje.

Nevím, možná je to tím, že když jsem nervózní-a tedy vždy, když ještě něco není hotové apo...

....-, tak mám nohy více stažené. No ne, vážně.

Prostě to u mně všechno závisí na psychice a jiných podobnostech, ale podle toho se moc neřiďte, je to individuální a já vám nemůžu říct, abyste tahali děti z postele o půlnoci :).

Kubulakubikula se dále ptala, jak je to s reakcemi, když děti pláčou...

Přehodila bych to, řekla bych, že když to funguje, tak pláčou-a Marcela mi to nedávno potvrdila, když se zeptala: "Bolí to?" a sama si odpověděla: "Jestli ne, nefunguje to." :)))...podotýkám, že i vojtaři používají slovo bolet, je to rychlejší než se ptát, jestli je mi nepříjemné, když se adduktory uvolní a kolena spoušťovou zónou zextendují (natahnou).

Odkazuji Vás v tom taky na svůj dávný článek, jenž se Kubulekubikule tolik líbil , a dovolím si zkopírovat naši diskuzi u článku o Vojtovce, na nějž je odkaz hned na začátku:

"Péťo! Moc šikovný příspěvek, zase mi trochu upravil vnímání Vojtovky :-) Díky :-)
Taky na kubíkovi vidím, že když s ním znovu cvičím po hodině, je to uplně o něčem jiném, než když cvičím třeba až po půlce dni. Co by mne ale zajímalo je to, že nejen nám, ale co jsem se ptala i rehábky, tak prý většině dětem zabere vojtovka hlavně, když brečí. Co ty na to? :-) Pokud Kubíkovi při cvičení zpívám, nebo mu pustím telku, je v klidu, ale já můžu držet zonu jak chci dlouho a nic nevybavím. Ovšem ve chvíli, kdy Kubíka nijak nerozptyluju a prostě cvičíme, Kuba chvilku kňourá, pak se vzteká a nadává a nejvíce výbavný je v okamžicích, kdy řve už opravdu hystericky, že sotva lape po dechu...máš nějak vypozorováno, kdy jsi více výbavná na vojtovku, kdy z nějakého důvodu prostě více zabírá?? Píše se, že člověk nemá cvičit před spaním, že je méně výbavný po ránu atd..."

"Kubulokubikulo, už jsem nad tím taky mockrát přemýšlela. Když si řeknu, že budu ležet jako prkno, tak z nějakého důvodu dokážu ovlivnit rhb natolik, že to nefunguje-ale nepoužívám to :).
Jak píšeš, že když děti nejvíc pláčou, tak to funguje, možné to je,aspoň si to myslím. Zformulovala bych to ale opačně:): Když to funguje, většinou pláčou. A proč? Možná Ti pomůže tenhle článek: http://peti95.pismenkuje.cz/1902-je-tu-sila-a-neco-vic.html

Takový pocit to je. A člověk je potom natolik vyčerpaný, že nezbývá nic, než ty slzy-ale víš, jaká je to úleva?:))) takže ano, je to pravda :).

No, já cvičím večer, a funguje to dobře. Po ránu mi to vůbec nejde-a přes den jako bych vypla :)))"


A díky za krásnou reakci:

"Děkuju za odkaz, to by si asi měli přečíst všichni rodiče, než pokaždé začnou vojtit ty své raubíře a princezny. Myslím, žes to tam vystihla skvěle. Už chápu, proč má Kubík pokaždé výraz, ze kterého vyloženě srší hrůza z něčeho, co je pro něj cizí. CVičíme už sice rok, ale probrečíme každé cvičení, pokud se ho nějak nesnažím zabavit ( jenže to zase není výbavný)....Takže je to jasné. Ode dneška cvičíme v klídku, suvereně, ale bez rušivých elementů jako je televize či zpívání. Kubík se musí přesvědčit, že je to sice síla, ale že se to dá zvládnout a pak bude zase dobře :-) Peťule, MOC DÍKY!!!
...ale já si stejně během cvičení zase na něco vzpomenu a zase tě budu s nějakým dotazem otravovat :-) Můžu? :-)"

a jasně, můžeš :)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře